WORDS

butterfly

Zoals jullie kunnen zien staat de foto van ons huis, niet meer bovenaan mijn blog. Ons huis is niet verkocht maar voordat dat zou gebeuren hebben we het uit de verkoop gehaald. Waarom…?

We hebben besloten om hier te blijven wonen en om een volkstuintje te nemen. Klinkt oubollig, een volkstuintje maar is het niet. Je kan daar een tuintje met huisje erop kopen. Je kan er zelfs blijven slapen.

Toen mijn ‘mevrouwtje’ nog leefde zijn we wel eens samen naar haar dochter geweest die ook een volkstuintje had. We zaten daar en ik had helemaal niet het gevoel dat we dichtbij huis waren. Ik had echt het gevoel dat ik op vakantie was. Je kan en mag er barbecueën én ik kan daar mijn geliefde plantjes houden 😉

Waar ik ook nog aan dacht is, dat als we ons huis verkopen en naar een eengezinswoning verhuizen, we dan wel een tuin hebben, maar waarschijnlijk ook 2 trappen. En hoe langer ik daarover na dacht ik er steeds minder zin in kreeg. En ja, ik dacht ook aan de toekomst, ik heb MS dus trappen zijn dan niet handig

Nu wonen we op de begane grond met alles gelijkvloers. Ook hebben we een eigen parkeerplaats achter het complex. Ons appartementen complex is nog niet zo oud (9 jaar) en hebben we een actieve VVE.

We hebben kijkers gehad in ons appartement, waarvan 1 echt heel serieus was. Maar op de valreep hebben wij anders besloten en ik denk dat dat een hele goede beslissing is 😀

Klik HIER als je wilt deelnemen

As you can see, the picture of our house, no longer at the top of my blog. Our house is not sold but before that happened we made it from sale. Why…?

We decided to stay here to live and to take an allotment. Sounds corny, an allotment but it is not. There you can buy a cottage garden with it. You can even stay overnight.

When my “little lady” was alive we have ever been together for her daughter who also had an allotment. We sat there and I did not quite feel like we were close to home. I really felt like I was on vacation. You can and should be used for barbecues and I can keep my beloved plants 😉

Wherever I was still thinking that if we sell our house and move into a house, then we do have a garden, but probably two stages. And the longer I was there about it, I thought it had less and less meaning. And yes, I also thought about the future, I have MS, so stairs are not useful

Now we live on the ground floor with a level. We also have private parking behind the complex. Our apartment complex is not so old (9 years) and we have an active VVE.

We’ve had viewers in our apartment, which one really was very serious. But at the last minute we decided otherwise and I think that is a very good decision 😀

Click HERE if you want to participate

My English is not so good. sorry about that 😦

5 gedachtes over “WORDS

  1. Wow meid….wat een beslissing maar inderdaad, ik geef je helemaal gelijk !

    Er zijn zovelen die hetzelfde hebben (gaan doen…volkstuintje) en genieten er volop van, dat gun ik jullie natuurlijk ook van harte!!

    xxx

    Liked by 1 persoon

  2. Ook mijn man had MS en we hadden een bu8ngalow als woning. Alles gelijkvloers. Ideaal natuurlijk. NadeeL; hele grote tuin (1600 M2). Mijn man kon dat met hulp van een tuinman zo’n beetje bijhouden. Tot hij 3 jaar geleden een hartinfarct kreeg en overleed. Tja, en toen moest ik het met mijn krakkemikkige lijf alleen doen. Lukte dus voor geen meter.
    Maar wat ik zeggen wil: heel verstandige stap die jullie gezet hebben. Ik hoop dat jullie nog veel fijne jaren zult hebben!

    Liked by 1 persoon

  3. Een moeilijke beslissing, maar aan de andere kant gelet op jouw MS waarschijnlijk een uitstekende keus. Geen nieuwe overdrachtsbelasting, kosten hypotheek en kosten notaris. Allemaal geld dat je niet hoeft uit te geven Vonnieb en daar met je partner leuke dingen mee kan doen.
    We waren het weekend in Málaga in een hotel. Nu weer terug in ons appartement in Los Boliches.
    Daarom nu pas een reactie. Lieve groeten Albert en Mara

    Like

Leuk, als je een reactie achterlaat

